I´ve got this feeling of fall

Jag behövde göra av med några fina kantareller innan dom blev för gamla, så det fick bli en liten svamppaj till middag idag. och jag hade inte tillräckligt med kantareller så det fick bli svart trumpetsvamp som utfyllare. Och jag fuskade lite och köpte en färdig pajdeg, tyvärr, men gott blev det ändå!
 
 
Svamp och västerbottenostpaj
2 pers
 
1/2 Färdig pajdeg
 
Fyllning
2 ägg 
1 dl Creme fraiche
1-1,5 dl riven västerbottenost
1 näve Kantareller
1 näve Svart Trumpetsvamp
4 Charlottenlökar
Salt 
Peppar
 
Smöra formen lätt. 
Rulla ut pajdegen ut över formen, och förgrädda i 5 min på 150 grader - Det gör inget om botten glider ner till botten, för det gjorde det för mig då jag glömde täcka kanterna med folie. Den blir istället en krispig botten.
Ställ sedan ugnen på 220 grader.
Fräs ihop halverade charlottenlökar och svamp och smör eller olja.
Lägg ut svampen i pajformen.
Blanda ihop ägg, creme fraiche, osten och salta och peppra efter smak.
Häll äggstanningen över svampen, blanda, och jämna ut.
Ställ in i ugnen som är på 220 grader, och låt gräddas i 15-20 min. eller tills pajen fått en fin gyllenbrun färg
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0